Dagens ridpass

Då det ösregnade och blåste halv storm i morse fick Calista vara inne. Passade då på att ta ut och lösgaloppera henne i ca 15 min på morgonen för att hon skulle få springa av sig. Hon vet precis vad det handlar om och galopperar snällt runt på spåret tills man ber henne sakta av, duktig häst!
På eftermiddagen tömkörde jag. Har börjat få lite mer koll på det nu och tycker att det är riktigt kul! Börjar med att låta henne jogga runt på volten i några minuter utan krav för att bli varm i kroppen. Därfter sträcker jag tömmen lite mer och börjar jobba henne, gör avsaktningar, ökar-minskar volten, länger traven, minskar traven mm. Tömkör i princip bara på volt då det blir lättare för mig att jobba henne. På slutet jobbade hon riktigt bra, travade taktmässigt, tog stöd på bettet och ville stretcha överlinjen. Avslutade sedan med en ordentlig rykt och massage i stallet!
Imorgon tänkte jag göra dubbla pass igen, denna gång tömkörning på förmiddagen och uteritt/markarbete på eftermiddagen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0