Bra dag på 'jobbet'

Har som lördagen haft fullt upp från sju till sju. Hästarna har gått jättebra och jag har fått bra hjälp av stalltjejerna Angelina och Erica. Började med att rida Tysken och Calista, först en lång skrittrunda med lite trav i skogen därefter lite gymnastisering i ridhuset. Angelina red fram Calista medan jag jobbade Tysken och därefter bytte vi så jobbade jag Calista en stund. Båda hästarna skötte sig fint, Tysken har jag hittat ytterligare lite knappar på och Calista var helt underbar! Jobbade henne över en bom för att själv öva på det som jag skrev om igår, att bli lite mer följsam efter hindret, i detta fall bommen. På slutet var känslan väldigt bra!

Tog sedan ut och longerade Abbe en stund innan jag hoppade upp och red honom. Han skötte sig exemplariskt! Han har dock lite dålig ryggverkan och blir lätt lite väl hög med huvudet och sänker ryggen. I slutet så sökte han sig lite mer ner och tog stundvis stöd på bettet. Ska jobba mycket med longering och tömköring över bommar med chambong. Kommer bli kul att följa hans utveckling!
På eftermiddagen fick hästarna gå en stund i hagen och sedan eftermiddagsryktades de och blev ordentligt "VIP:ade". Alla tre såg rätt nöjda ut efteråt!
Avslutade dagen med att hjälpa ett gäng duktiga ponnyryttare att hoppa. Byggde en serie med lite studsar och en linje där de fick travhoppa in sen lugnt fortsätta i galopp ner till en oxer. Alla skötte sig riktigt bra och speciellt en guldstjärna till Rasmus som gjorde ett galant jobb på sin nya ponny Bounty!
Imorgon blir det också fullt upp - jobba, hoppa Replay, rida hästar, massage och Pilates. Skönt att inte vara busy doing nothing längre iallafall ...
Underbara häst 






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0