14 januari 2012

Jag överlevde fredagen den trettonde utan några problem, dock gick dagen så himla fort så missade att uppdatera!

Lördagen har också gått i ett hitintills. Har hoppat Calista tillsammans med Jens som red Tysken. Calista hoppade super! Hoppade lite linjer för att träna på att variera galoppsprången, i detta fall mellan sex-sju språng. Framhoppningen gjorde vi över en planka med bom före och bom efter på böjt spår för att få de att jobba med att lägga sin språngkurva rätt, dvs högsta punkten i språnget mitt över hindret. Calista har en tendens att hoppa lite långt och då är detta en perfekt övning för henne. Därefter hoppade vi linjerna. Jag fick "order" om att träna på att verkligen följa med två-tre galoppsprång efter hindret för att sedan sitta upp inför nästa hinder. Jag blir lätt lite väl upprätt och därmed bromsande i landningen vilket gör att hon inte kan sträcka huvud och hals framåt så mycket som man hade önskat. Fick till det riktigt bra på slutet och då räckte det att räta upp sig sista biten så fick man plats med sju språng hur lätt som helst. Jens hoppade Tysken på samma övning och han såg riktigt fin ut! Hoppade avspänt och runt. Ska bli intressant och se om han kan göra detsamma med mig på ryggen ...
Nu är jag hemma en snabbis innan det bär av upp till stallet igen då jag ska hoppa en till häst och sedan ta emot Albert som kommer idag. Ska ta lite kort på nykomlingarna och lägga upp senare ikväll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0