Nytt foder

Har ju en hel del tid över till att tänka på allt från himmel till jord men oftast brukar det bli hästar. Eller rättare sagt hästen. Tycker det har varit så svårt med Calista att hitta rätt när det gäller fodret, har provat allt från KRAFFT Grund, Sport, Havre och nu sist deras müsli med havre. Vad jag skulle vilja är att få henne lite mer alert och energisk. Med havren har hon blivit aningens bättre men samtidigt har det känts som om det satt sig mer som spänningar än vad det gjort nytta. Så nu har jag alltså införskaffat ett foder som heter St. Hippolyt där jag kommer ge ett grundfoder och sedan komplettera med ett foder för tävlingshästar (Olympic). Det som redan nu talar till dess fördel är att man ger en mycket mindre giva per dag, än tex jämfört med KRAFFT, så kostnaden per månad blir betydligt lägre. Har hört en hel del ryttare som ger detta till sina hästar och är mycket nöjda med resultatet!

Återkommer med en utvärdering längre fram. Och för er som bor i närheten vet jag att det kommer hållas en föreläsning inom kort gällande fodret och övrig foderlära!
Världens jättebild på mig och Calista från Kungsbacka i år. 

Kommentarer
Postat av: Yvonne

Hejsan ! Jag har använt St Hippolyt i 4 år till både ponnyn och nu hästen . Tycker detta är super foder.

Bara positiv med det. Smidigt ! Med allt i fodret.

Fast nu tävlar vi inte på den nivån som du gör förstås. Lycka till jag tror att du blir nöjd med det ! Kram !

2011-11-09 @ 22:18:43
URL: http://yvonneemanuelsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0