Du är bäst nu

Jag lever även fast bloggen kanske vittnat om annat.

Det är full rulle nu! Hästarna tränas och tävlas för fullt. Förra helgen var det Jens Fredricson clinic och träning vilket verkligen var superduper för hästarna mina. Och även för mig förstås! Sen har veckan bestått av finputsning av hästar inför helgens tävling i Ljungby. Det är både lördag och söndag och jag rider alla tre hästarna båda dagarna. Blir tävling från morgon till kväll, underbart!

Calista får hoppa 1-20, 1-30 klasser, Olga hoppa 1-20, 1-25 klasser och Cruzidull hoppar 1-10 klasser. Hästarna är i bra form så nu är det upp till ryttaren att skärpa till sig, it is all in your mind.

Det är även mycket annat på gång men inget jag kan avslöja här riktigt än. Men den som väntar på något gott väntar aldrig för länge  ...

Vecka tolv och femton, sexton och sjutton drömmer jag om just nu. Underbar vår (även fast det snöade som bara den imorse) och snart rider man på stora utomhusbanor och klagar på hur varm kavajen är.

Imorgon är det fredag och jag är lycklig. 


Santa Cruz (Cruzidulls pappa). Nämnde jag förresten att jag klarat målet för denna månad som var att lära mig knoppa? Jo ni, på clinicen var ALLA tre hästarna knoppade och även Cruzidulls pannlugg lyckades komprimeras till en snygg pannknopp!   







Kommentarer
Postat av: Åkvist

Bloggaaaa för tusan :)

2011-05-02 @ 13:30:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0