Plusgrader och ljust vid halv sex!

Idag har hästarna fått omväxling i vardagen och ridits ut innan de trimmades i ridhuset. Så skönt att det är ljust längre än till fyra på eftermiddagen och att lite av all is och snö har försvunnit. Snart är det fullt ös på banvallen igen!
Alla tre hästarna kändes faktiskt väldigt fina idag. Gjorde mycket bågar då jag flyttar endast för vikthjälperna på lite halvlånga tyglar för att få loss de lite bättre i bogpartiet. Även upp med huvudet och öka några steg varje gång man red ut från en kortsida för att få bakbenen att vakna. Många är oftast rädda för att ta upp huvudet på hästarna men det är där man måste börja, upp med huvudet, starta bakbenen (motorn) för att sedan få en eftergift vilket resulterar i att hästen söker huvud och hals nedåt. En enkel beskrivning av något betydligt svårare att genomföra.
Var hemma vid åtta och nu är jag helt slut så tänkte gå och lägga mig i tid för en gångs skull.
Hoppas att arbetskollegorna är friska imorgon så jag slipper stå vid ett och samma ställe en hel dag. Nej, jag är inte bitter ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0