pauza taniec

Packa sätter jag upp på listan över oerhört tråkiga och omständiga saker. Lyckas alltid packa för mycket och får en packning som ser ut som ett mindre flyttlass. Skjuter alltid upp packandet så nu sitter jag här och klockan är snart 22 och jag har inte börjat, tur att det bara är en weekend ...
Sist jag var i Polen var hösten 2009 då jag groomade åt Jens i Lezno. Det var min första gång på internationell tävling och jag var så nervös! Att bara packa ihop utrustning för två veckors tävlande med fyra hästar var inte det lättaste, sen att inte riktigt veta om hur det skulle funka väl på plats och om jag överhuvudtaget skulle lyckas hålla koll på starter för fyra hästar och hinna leda, borsta, fodra, mocka och allt annat som ska göras däremellan gjorde mig inte mindre nervös precis! Som tur var fanns det många svenskar på plats och jag lärde mig hur mycket som helst om groominjobbet och det gick bättre än väntat. Dock var upplevelsen av Polen som land inte så överväldigande, -2 grader, grått och ruggigt och ett matutbud (handlade enbart på Lidl då jag bara tagit med mig Euro och var då tvungen att handla med kortet) som varken mättade eller tilltalade. Tror att jag kommer få en helt annan uppfattning nu, återkommer med utvärdering.
Så, dags att packa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0