Summering och sommar

Det är snart heliga helgen igen! Har varit dåligt med fart på bloggen men hinner liksom inte med allt då det mesta går i ett. Hästarna går bra, hopptränade Tysken för Lasse Berglund igår, gick helt okej. Måste bli mer gymnastiserad sa Lasse, jag höll med efter att försökt få honom runt innerskänkel med härligt stöd på yttertygeln, lättare sagt än gjort kan jag meddela.
Alla hjärtans dag firades med bästa Matilda och syster Josefine på Bambu, mat och skratt lika med trevlig kväll. I helgen väntar tävling i Värnamo, årsmöte (Folkets Hus kl 15, söndag) och en sväng ner till Malmö för att delta i morgondagens manifestation som ska äga rum. Hmm, eller inte riktigt. Skulle stått och dudududat till Aviciis Levels men det blev tyvärr inställt och framflyttat till den 16 maj, ny nedräkning påbörjad och istället blir det en kväll där man själv får stå för underhållningen. Morgan Pålsson skämten drygas ut med "En gång i Phuket"-skämt och MuffelDuffel ovanpå det så är kvällen en tia av tio möjliga.
Nästa vecka är kanske årets bästa om jag får säga det själv. Häst och kalas, kan det bli bättre?


Vem beställde mer snö? Calista solar i hagen en skön sommardag långt bort från minusgrader, snö och halstäcken. Underbart!



Kommentarer
Postat av: Erica

Hej Emelie!

Hoppas allt går bra med pollarna.

Har du någon eller några tips på bra spänstiga hopp eller studsövningar?? :) Jag skulle behöva lite nya tips och idéer. Har du vägarna förbi Halmstad någon dag får du gärna titta förbi Hfk :)

Kram Erica

2012-03-05 @ 17:02:45
Postat av: Emelie

Hejsan! Jag har en del på lager, ska försöka sätta ihop en till veckan. Absolut, vad är det för häst du har nu? Hoppas att allt är fint med dig! Kram Emelie :)

2012-03-05 @ 21:30:29
URL: http://emelieforsmans.blogg.se/
Postat av: Erica

Va bra, tack :)

Jag har min lilla 4 åring och sedan råkade jag köpa en till, så jag har även en 5 åring som är superfin som jag tror på :) Övningen ska rikta sig till honom då den andra 4 åriga studsbollen och turbotjejen bara börjat sin hoppkarriär. Men har du något för en grön 4 åring så tar jag det med :D övning ger fördighet.

Tusen tack!

Ha det gott!!

Kram Erica :)

2012-03-05 @ 22:47:19
Postat av: Erica

Jo jag kom på det, har för mig att jag läst att du har haft en häst som hoppar lågt med ryggen och högt med huvudet. Corvette, min 4 åring hoppar ju med huvudet mellan fötterna så hon är rund och fin ;) men Cassador "fantasin" 5 åringen hoppar jättefint med bra benteknik men har huvudet högt och inte lika rund och fin i ryggen som jag vill ha han. Kan jag träna fram det?? :)

2012-03-05 @ 23:10:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0