Tävling Bankeryd

Totsie skötte sig fint, två ner i 115 och ett ner i 120. Hade svårt att hitta rytmen i första klassen, blev lite av och på. I 120 var första delen av banan bra, red dock ifatt mig och tappade rytmen helt på en S-linje med trippelbarr-oxer-räcke där man kunde välja mellan 6 eller 7 galoppsprång och fick sex och ett halvt galopsprång villket resulterade i ett nedslag på räcket. Till morgondagen ska jag lägga ner mer tid på att verkligen gå igenom banan för mig själv tills det att alla distanser sitter i teorin. Totsie har mycket mer go i sig än vad Calista har så saker kommer mycket fortare så det gäller att vara ett steg före i tanken hela tiden. Dagens banor kanske inte var de lättaste, för att vara regionalt så tycker jag banorna var ganska så tekniska med många spektakulära hinder ställda t.ex ut mot kortsidan och publiken och lite kluriga linjer. Imorgon väntar en 120 klass, final i Vättercupen så bed A:1a. Kan bli spännande!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0