Sticks and stones may break my bones

Jag fick ett ryck och stack till Elgiganten för att köpa digitalkamera. Trodde jag. Affären var STÄNGD, såklart. Tänkte mig långlördag vilket i Gislaved innebär öppet till klockan sexton noll noll istället för ordinarie öppettider som är fjorton noll noll. Vad jag missat var att tydligen alla affärer inte ingick i långlördagen och stängde alltså som vanligt. Jag tycker verkligen inte om när saker inte går som jag vill. Särskilt inte när vi var på plats åtta ynka minuter efter fjorton. Aja, ett djupt andetag räkna baklänges från tio. Sen åkte jag hem.

Men nu är det lördagskväll och jag har mormor på besök och snart drar melodifestivalen igång. Imorgon väntar dessutom hoppning från morgon till kväll. Banan är delvis byggd och ponnierna är först ut klockan halv tio sen ska jag hinna avverka mina tre och Pernilla J kommer också in och hoppar sina hästar. Klockan fem är det sändning från Göteborg Horse Shows World Cup så det får man inte missa! Tror även det var sändning ikväll runt tjugoett tiden på kanalen SVT24.

En tanke till GVD-tjejerna i GBG: entrélåt, flaga, thaiIDOL. Ha kul för mig med, tack!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0