Jag vill också!

Herregud, är helt uppspelt efter World Cup omhoppningen från GBG! Angelica Augustsson gick in och VANN hela klassen. Slog stjärnor och betydligt äldre och mer rutinerade ryttare som Ludger Beerbaum, Edwina Alexander och Dubbeldam. Så jäkla häftigt!

Idag har jag hoppat Olga och Cruzidull. Båda gick bra och gjorde mest lydnad på en linje med tre räcken 17.5 m mellan varje där jag varierade mellan 4-5 galoppsprång. Med Cruzidull red jag på 4 galoppsprång för att hitta en bra rytm i övningen. Båda hästarna kändes super!

Calista fick en lugn dag då planen egentligen var att sticka iväg och kolla på en sak i Örebro i eftermiddag men sen blev planerna ändrade ändå så vi stannde hemma. Hann dock bygga in alla hindrena och lösgaloppera Calista så då får hon hoppas lite imorgon istället. Förmodligen oxer med bom före och efter. Bra övning för att få henne att lägga språngkurvan mer mitt över hindret. Hon har en tendens att hoppa med högsta höjden lite bakom hindrets mitt vilket ökar risken för nedslag. Sen så är övningen också stärkande och gymnastiserande.

Hjälpte även några ponnyryttare att hoppa sina ponnisar idag. De var jätteduktiga allihopa och mycket lätta att instruera! Hoppade bana med 10 hinder sammanlagt elva språng, alltid bra att hoppa lite längre banor för både ryttaren och hästens skull.

Nu ska jag ta tag i att betala räkningar. Hur kul är det på en skala?




En gång i tiden red jag ponny. Miss May f. 95




Och vi var på PonniaCup 2006, Västervik. Ponny Westside Freddy f.96 imp Irland.


Och vi vann en dag! Lag Lordi från vänster: André Gunnarsson, Annie Wattström, Josefine Forsman, Emelie Forsman, Anna-Carin Lundvall, Linn Härestrand, Isabel Holmqvist, Nathalie Svenningsson, Mirella Thelander.

Hoppas att GARK kan ställa upp med lag i årets upplaga av Ponnia Cup som kommer arrangeras på Hultfreds festivalområde. PonniaCup är verkligen ett superbra arrangemang och ett extra plus att hoppningarna går i bedömningen stilhoppning!










Kommentarer
Postat av: Jos

GO LAG LORDI, GO!

2011-03-01 @ 10:01:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0