det är inte droppen som urholkar stenen, det är de upprepade gångerna

Jag älskar att snön äntligen börjar försvinna! Fick riktiga vårkänslor idag när jag och Cruzidull begav oss ut på en härlig tur i det finfina vädret.


Dagen har varit bra och jag har faktiskt fått en hel del gjort. Trimmade alla tre hästarna idag och hade även två bommar på nedre delen av volten med elva meter mellan. Varierade mellan tre och fyra galoppsprång, få upp de på yttertygel och komma loss ifrån innerhanden.
Alla tre skötte sig riktigt bra och alltid lika skönt att kunna rida i lugn och ro tack vare underbara hjälpen jag får av familjen Sundqvist! Tack återigen!
I helgen väntar en hel del kul, bland annat Clear Round hoppning på GARK och sen en sväng och kolla Borås Grand Prix på söndag. Ska hoppa in som vikarierande hästskötare (Lill-Emma sköter ju det i vanliga fall) åt Pernilla Josefsson som ska dit med Salsa och tävla. Blir en bra helg med mycket häst, det gillar vi!
Nu däremot packa matlåda och ladda mobilen.
Inspirerande vardag, oja!
Olga blev ordentligt VIP:ad under sin boxvila i somras!








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0