Den bästa förberedelsen för morgondagen är att göra ditt bästa idag -H. Jackson Brown, Jr.

Har suttit större delen av dagen och filosoferat om hur jag vill att mitt 2012 ska bli. Gjorde en tävlingsplan och skrev ner saker som jag måste ta tag i omgående däribland BE- och C-körkort.
Hur svårt kan det va?




Tips! Skriv upp vad du har för mål för säsongen, utgå sen från det och fyll upp med tävlingar. Mitt mål är att debutera 140 i Halmstad som är utomhus och på gräs därför väljer jag att veckorna innan rida på gräs. Hade det varit en debut på en grusbana hade jag försökt åka och tävla på grus veckorna innan. Sen är det viktigt att vara flexibel i sin tävlingsplan och kunna stämma av mot hur hästen känns och göra ändringar om det behövs. Visa tävlingsplanen för din tränare och ta reda på vad som verkligen krävs för att uppnå målet (kunskap, hästmaterial, skjuts till tävlingar, hjälp på tävling, träning, ekonomi mm) så får man en tydligare väg att följa och man vet vad som måste förbättras eller lösas så att man kan uppnå sitt mål.





Kommentarer
Postat av: My

Hejja hejja! :D

2011-12-13 @ 13:31:27
URL: http://showgroomjf.blogg.se/
Postat av: Ewa

Du är välkommen hit och tävla på gräs i midsommar

2011-12-13 @ 15:56:43
Postat av: Emelie

Just det ja! Vetlandatävlingarna är ju riktigt poppis, inget man får missa :)

2011-12-13 @ 17:12:39
URL: http://emelieforsmans.blogg.se/
Postat av: Ewa

helst inte grisfesten på midsommardagen

2011-12-13 @ 22:09:20
Postat av: csnilla

vad roligt, lycka till! :D

2011-12-17 @ 19:51:51
URL: http://Http://camillaerikssons.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0